onsdag 6. mai 2020

God sesongstart på Mjøsa!

Kan nesten ikke huske at fiskesuget har vært større enn det var da mjøs-sesongen endelig startet nå nylig. Korona-situasjonen ødela nesten hele våren på Vänern, og det var dermed med enda større glede enn vanlig at jeg satte bena i båten på norges største innsjø. Jeg har vekslet mellom fiske med agnfisk og plastikk, og jeg må si at jeg i større og større grad føler at det er agnfisker jeg vil være. Ikke at man behøver å velge, men gleden av å lykkes med agnfiske er for meg så stor at det gir en helt egen mestringsfølelse. Og enda er det masse å lære!

Kommer tilbake med mer info om agnfiske etter hvert. Jeg har fått mange henvendelser om dette i det siste. Foreløpig konstaterer jeg at de fire første øktene på Mjøsa har gitt 16 ørreter fra 53 og opp til 76 cm. De fire største har målt 67 - 69 - 70 og altså 76cm (NM-mål). Den siste ble veid til 5,3 kilo. Vanntemperatur 4,2-5,3 grader. Håper på nye turer om ikke lenge!

5,3 kilo mjøssølv som ville ha en liten krøkle!

Oppunder 4 kilo kruttpakke!

De som ble med hjem

Nok en krøklespiser.

Hjemmelakket Rapala Rattlin fungerte godt

Egenkomponert Salsa-skalle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar