søndag 24. mai 2020

Nye turer på Mjøsa

Det er ikke få bilder av storfisk å se fra Mjøsa for tiden, og det kan virke som om fisket aldri har vært bedre. Ikke vet jeg, men jeg må iallfall si meg godt fornøyd med starten på sesongen. Natt til lørdag dro Arild og jeg i hver vår båt til sørlige deler av sjøen. Arild mistet storfisk etter 5 minutters fiske, og kl. 2130 var det min tur. Opp kom en ørret på 82 cm og 5,6 kilo. Den burde veid 1,5-2 kg mer! Fisken tok en HA wobbler jeg mottok i posten noen dager før.

82 cm og årets lengste mjøsørret så langt.

Det blåste friskt, og regnet gjennom en bekmørk natt. Arild var uheldig, og mistet nok en fin fisk før lyset kom. Ca kl. 0430, minutter etter at jeg hadde fått opp to greie fisker, smalt det likevel igjen like bak meg, og Arild kunne lande sin første punding for året. 6160 gram. Man kan vel kalle det en vellykket tur! Natt til søndag valgte vi helt feil fiskeplass. Vi burde reist tilbake på samme sted, men det er langt å kjøre i motbølger fra Hamar. Nå er det moro å fiske på Mjøsa, og desto verre å gå på en ny arbeidsuke. Det tar på å snu døgnet hele tida, men jammen er det verdt det!

Arild med sin punding nummer 9, totalt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar