mandag 16. august 2021

Fantastisk augustfiske!

Forrige innlegg handlet om utfordringer når ørreten ikke vil ha agnfisk. Vel, ting snur fort. August har så langt bydd på et veldig godt fiske, og de fleste fiskene har tatt agnfisk. Ekstra gøy er det at fiskene har likt hjemmelakkerte skaller, gjerne i kombinasjon med en flasher. Faktisk har skaller jeg har lakkert fanget ikke mindre enn tre pundinger den siste uka! Gjennomsnittsstørrelsen hittil denne måneden har vært større enn jeg kan huske å ha opplevd noen gang før. Det gjelder ikke bare meg og mitt fiske. Stor fisk har kommet opp helt fra sør til nord i sjøen.

Igår, søndag 15. august hadde jeg min utvilsomt råeste opplevelse på Mjøsa. Jeg var så heldig å få en ørret på 7750 gram. Min sjette, og største punding så langt! Det smakte usedvanlig godt, etter endel stang ut med de største denne sesongen. Fisken falt for en hjemmelakket Rhinoskalle bak en vk-flasher på 15 meters djup. Jeg, derimot, svever nokså høyt fortsatt!

 

7750 gram med dynamitt!



5,4 kilos mjøsørret


 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar