tirsdag 18. mai 2021

Sesongstart og Daladreggen 2021

Mjøssesongen er igang! Seks turer utpå har det blitt så langt.Som ifjor ble det en god start, med flere fine ørreter innom båten.  Hittil er største fisk en ørret på 4,7 kilo. I løpet av vinteren har man dypdykket lenger inn i agnfiskets hemmeligheter, og et par nye koder er knekt. Bl.a føler jeg at jeg omsider har fått kontroll på fisket med krøkle. Krøkla kan være vrien å håndtere, men "alt" handler om behandling og forberedelser. Det er ingenting ved agnfiske som kommer uten innsats!

Forrige helg sto Daladreggen på programmet. I elendige forhold - en blanding av regn, tåke og økende vannstand, ble det en 9.de plass av 45 deltakere. 13 båter fikk tellende fisk. Kun største fisk gjaldt, og da hjalp det ikke at jeg hadde to tellefisk på hhv 59 og 60cm. En trønder jeg kjenner har det med å få de rette fiskene på rett tidspunkt, og det var bare å gratulere Team Falken med seier og en ørret på 80cm!

Nå stiger Mjøsa så raskt at jeg er skeptisk til om det har noen hensikt å fiske noe særlig før vannet er på vei ned igjen. Sjøen er full av stokker, kvist og annen dritt, og mest sannsynlig vil det være smartere å forsøke å skaffe seg noen flere av de små, blanke og blå.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar