søndag 30. august 2020

Gjesvær Cup, del 2

I går var det tid for andre runde av Gjesvær Cup. Jeg stilte til start med tre agnfisk og èn Apex. Området var Sterud-Kise.

Som alltid når jeg er med på konkurranser, skjer det noe rart. Det første jeg gjorde var å håve av en pen fisk. Kroken festet seg på utsiden av håven og fisken skled ut av nettet tre ganger før den var fri. Det viste seg å koste meg tredjeplassen. I stedet ble det til slutt tre godkjente fisker og en 7.de plass blant 39 deltakere. Litt bittert der og da, men shit happens. Det er en del av gamet å få fisken helt opp i båten, og jeg er uansett ganske fornøyd med innsatsen. At Jens Edgar Haugen m/sønn knep tredjeplassen rett før slutt var veldig hyggelig, og vinneren var overlegent best. Det er bare å stå på neste gang, og det blir i oktober. Inntil da får mjøsørreten litt velfortjent hvile!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar