onsdag 10. juli 2024

Drømmefisk i båten!

Siden jeg begynte med trolling har jeg hatt ett eneste mål - mjøsørret over 8 kilo. Det tok meg 13 år. Igår 09.07.24 skjedde det igjen og nå har jeg fått to stk på under tre uker. Fiskng er uforutigbart og man vet aldri når det helt store skjer! Til tross for at dagfisket er i full gang ville jeg ikke helt slippe nattfisket og dro ut tidlig natt til den niende. Gamblet med tre store sild og håpte det skulle slå til, men fasiten var to bomhugg og ei gjedde da lyset kom. Da prøvde jeg motsatt "medisin" og sendte ned to små lauer på hhv 9 og 12 meter. 

Klokka var 0555 da et stort ekko viste seg på Livesighten. Fisken nølte ikke, og tok umiddelbart. Det ble en skikkelig fight med mye nerver før fisken kunne håves. Det er den desidert flotteste og feiteste ørreten jeg har fått, og vekta viste 8180 gram. Det å ha flyt kan ikke overvurderes i fisking og for meg er det ofte "himmel eller helvete". Jeg er godt kjent med nedturer så akkurat nå er det bare å prøve og klore seg fast i overetasjen så lenge som mulig!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar