tirsdag 11. oktober 2022

Høstsesongen er i gang!

Det går opp og ned innen fiske. Etter noen fine, tidlige julidager med bra fiske gikk pila rett ned for meg. Nedturen har jeg ingen god forklaring på, men jeg har slitt veldig med å kroke fisken. Det er vel ofte slik at når man først mister flyten, så fortsetter det en stund, og Trollingfestivalen på Viken i slutten av august endte uten tellende fisk. 

Høstsesongen startet med Høstdreggen i regi av HFF. I sammendraget - etter Vårdreggen - lå jeg på andreplass før start, og sto igjen med samme plassering - totalt - etter konkurransen. Èn fisk på 57 cm holdt kun til en 13.plass på selve Høstdreggen, og dermed ble det holdt det ikke helt inn, totalt. Likevel ganske fornøyd med å bli nummer to sammenlagt to år på rad. Slik det har gått i det siste, var det tross alt en opptur.

Forrige helg gikk Øvre Mjøsa Trollingfestival av stabelen, hvor jeg og Hans Ivar Hagesveen som vanlig dannet makkerpar. Helga bød på et fryktelig tregt fiske, noe 9 fisk på 28 båter over to dager vitner klart og tydelig om. Hans Ivar og jeg ble nr. 5 med våre to fisker. Nå satser jeg på at ting har løsnet litt, og håper på et godt fiske frem til vinteren. Det hadde gjort seg med en punding snart!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar