mandag 18. juni 2018

Fiskefesten 2018

Jeg hadde ikke planer om å være med på Fiskefesten i Rendalen i år, men da jeg ble gjort oppmerksom på at jeg faktisk ledet Raymarine Cup, ombestemte jeg meg og klarte å være på plass med båt natt til fredag. Det blåste godt til å begynne med, og konkurransen var nær ved å bli utsatt. Heldigvis roet det seg litt, og vi var i gang med 33 timers fiske. Jeg skal ikke påstå annet enn at det var nokså tøft alene, men det gikk på et vis. 5 lovlige ørreter havnet i båten. De veide totalt 5095 gram, og det holdt til 11.plass av 169 båter. 

Morsomst av alt var Kent Storbæks kjempefisk på 7 kilo. Han holdt på i 45 minutter med denne, og jeg hadde gleden av å være på tråden med ham mens kampen pågikk. Sånt glemmer man ikke så lett! Aleksander Degvold og jeg ligger tilnærmet helt likt i cupen nå, men jeg kan ikke stille på Femund og mister dermed sjansen til å vinne etter 5 konkurranser. Ønsker de andre lykke til!

Kent Storbæk med sitt livs Storsjø-ørret. Foto: Kent Storbæk.

Flott kveld på Storsjøen

Min største fisk på 58 cm og 1,7 kilo.

Et syn som gjerne etterfølges av noen heftige gloser!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar