onsdag 9. mai 2018

Dalbosjön 4.-6. mai

Skriver et innlegg om forrige tur, litt i etterkant. Fisket fredag-søndag i uka som var og de to første dagene var nokså ordinære, med èn godkjent fisk pr. dag. Hhv ørret på 69 og laks på 73 cm. Den siste dagen er verdt å skrive om! Den begynte med nokså mye vind, og jeg så litt mørkt på det. Sliten var jeg også. Heldigvis var Cops i bedre form, og da han og "Høtten" begynte å melde om fisk lengre ut i sjøen, var det bare å følge etter. For å gjøre en lang historie kort, er det smått utrolig at det ikke ble full pott, for jeg hadde 7 fiskekontakter. Av disse mistet jeg 5 fisk på rad! Tildels veldig pene fisker, og en enda større. Tidsrommet 1415-1445  inneholdt den mest intense bettperioden jeg har opplevd på sjøen, og tre av huggene kom med svært korte mellomrom. Utrolig gøy, selv om jeg var uheldig med uttellingen. Fisker på 4,3 og 6,1 kg skal man likevel ikke være misfornøyd med!


5 av 7 hugg kom på dypriggen, 7 meter. Der satt den originale Strike Pro "Blödaren" . Forøvrig ville fisken ha diverse Rapala Scatter Rap Minnow i 11 cm. I skrivende stund har Cops hatt kanonfiske på samme plass i flere dager. Vänern på sitt aller beste! Særdeles surt var det å resie hjem, men ny tur er like om hjørnet. Vi håper det er igjen noen huggvillige laks til da! Vanntemperatur: 4,1-6,3 grader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar