søndag 13. mai 2012

Hyggelig natt

Tok med meg Torkel idag og. Han brakte lykke forrige gang, så tenkte det kunne være lurt...Det var første runde av Brumunddalsdreggen, men jeg har for vane å ikke gjøre det bra i konkurranser, så jeg meldte meg ikke på. Det var det nok mange andre som hadde gjort, for vi telte rundt 50 båter inni fjorden. Vinden var snill og temperaturen ikke så gal. Det begynte med fem raske fiskekontakter, hvorav bare en av fiskene ville sitte. Den fikk svømme videre. På siden av oss var det en som tok en fisk jeg vil tro var 6-7 kilo, kanskje mer, vi får vel høre. Så ble det pause på oss, sammen med Geir fra TeamWork, fra kl. 0030 til 0230.



Vel utpå igjen ble det raskt fisk på Geir, og vi kom etter kl. 0325. Det ble action da en veldig sprek, blank fisk tok helt oppe i skorpa. Årets største for min del, så langt - fire kilo.



Etter en fisk i underkant av to kilo kl. 0430, fant vi ut at vi var nokså fornøyd. Geir hadde også fått en til på litt over to. Må sies å ha vært en flott natt, med hyggelig vind og selskap. Det er ikke meldt fullt så hyggelig fremover, så vi får se hva man orker. Torkel fikk som vanlig fanget fiskinga på video, og kanskje neste vinter blir litt enklere å komme seg igjennom på grunn av det.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar