mandag 17. juni 2019

Norgesmesterskapet 2019

Det har vært stille på bloggen en stund, da fisket de siste helgene ikke har vært allverden å skrive hjem om. Det har blitt endel fisk, men ingen over 4 kilo. Selvtilliten var egentlig nokså dårlig før helgens NM, og jeg gikk inn i konkurransen med det mål å få godkjent fisk. De første timene var resultatløse for de fleste, og ved midnatt var det bare meldt inn 17 fisk på 141 båter. Derifra og inn bedret bettet seg for mange, inkludert oss. 

Kl.0000 gikk snella skikkelig, og jeg fikk til slutt opp en ørret på 73 cm. De neste 3,5 timene bet det konstant, og kl. 0200 fikk jeg kjempe med den - mest sannsynlig - største mjøsørreten jeg noensinne har hatt kontakt med. Kommer neppe til å glemme kampen med en ursterk ørret, og følelsen da den glapp....Da klokka ble 0500 hadde vi hatt 16 fisk innom båten, men fortsatt kun den ene lovlige. Da ble det en 15. plass til meg og junior i år. Selvtilliten og fiskegleden er tilbake! Og for en morsom natt for guttungen - vi hadde det helt topp sammen. Jeg er så glad for at han vil være med og fiske - det betyr enda mer enn pundingen som fortsatt svømmer der ute...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar