mandag 15. juni 2020

Ny punding!


Natt til søndag var det tid for første runde av Gjesvær Cup 2020. Jeg reiste sørover i sjøen, til området jeg hadde lykkes bra med de siste turene. Etter noen timer hadde jeg bare fått småfisk, og det begynte å haste med å få tellefisk. Da blåste det skikkelig opp, med sterk vind fra sør. Fiske med agnfisk og stamping mot grov sjø er ikke optimalt - derfor valgte jeg å legge meg med vinden og bevege meg nordover. Utenfor Rotlia smalt det skikkelig i taket, og en spennende fight var igang. Opp kom etter hvert min hittil største mjøsørret, veid til 7010 gram. Den var 83 cm lang, og tok en laue i hjemmelakket Jackpot-skalle. Tror ikke jeg har fått vakrere fisk!

Det er slike man drømmer om!

Fisken var tyngst av alle i konkurransen, men reglene er slik at lengst fisk vinner klassen "størst fisk". Vinnerfisken ble dermed en ørret på 88cm, som veide 5,9 kilo. Dette er prisen for å holde C&R-konkurranser, og sånn må det nesten være. Noe mer bittert var det at jeg ikke fikk opp et "normalt" antall tellefisk. Det kunne gitt et godt resultat og utgangspunkt før del 2 og 3 av cupen i hhv august og oktober.



Denne sesongen har vært fantastisk så langt. Nå blir det nok et opphold til Fiskefesten på Storsjøen blir avviklet neste helg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar