mandag 11. juni 2018

5.plass NM 2018

Årets NM er over. Før konkurransen forsøkte jeg å justere ned ambisjonene, men jeg visste at jeg hadde en sjanse da fisket med tasmanian devils har kommet igang tidligere enn vanlig. Det er et fiske jeg liker veldig godt. Junior og jeg fikk en bra start, og hadde tre godkjente fisk før kl. 2400. Akkurat som på vårens tidligere konkurranser ble morgenen tregere, men kl. 0237 kom den største fisken på 76 cm. Den tok en Predator på riggen, 3 meter ned. Med unntak av èn ørret tok samtlige fisker, stort og smått, på den samme tassien. Unntaket tok en Lappia 9cm jeg kjøpte på Gjøvik samme dag.

Utover morgenen ble det mange undermålere. En oppdatering fra arrangøren gikk ut på at 4 lag hadde 4 godkjente fisk ca et par timer før slutt, og vi var blant disse. I et siste forsøk på å få en siste, avgjørende fisk satte jeg alt opp i overflata, og kl. 0820 gikk det på en stor fisk. Den dro ut masse sene, og sa takk for seg da telleverket sto på 267 fot. Surt! Jeg satte ikke ut igjen, men tok turen inn til Gjøvik. Der viste det seg at 4 ørreter på hhv 54 - 56 - 59 og 76cm holdt til en 5.plass, noen veldig få poeng unna pallen. En solid forbedring av tidligere besteplassering, men likevel noe skuffende der og da. Vi gratulerer Dalbergså-kompis Espen Gundersen med NM-tittelen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar