mandag 14. mai 2012

Lite trivelig natt

Geir og jeg dro ut med hver vår båt igår kveld, etter å ha vurdert for og imot. Det var dessverre en dårlig vurdering, for makan til vind har jeg aldri sett på Mjøsa. Jeg rakk å ha to rist, og Geir fikk to små før vi rett og slett måtte søke ly i fiskehytta på Jessnes. Da var det blitt bekmørkt. Det var ikke mye vann i havna, men det gikk såvidt.  Her er et bilde tatt ei stund før det virkelig begynte å blåse.


Turen vil stå som et minne om noe jeg gjerne kan være foruten i tida fremover, og nå vil jeg nok sette enda mer pris på dager som igår - dager hvor det bare "småklukker" i sida på båten. Det er ikke særlig koslig, og det blir bare masse jobbing og ratting under vindforhold som inatt, og dessverre virker det å være en tendens i tida at det blåser både mer og oftere. Nå får man se an værmeldingen fremover...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar