torsdag 31. mai 2012

Enklere håving

Det å håve fisk når man fisker alene er ikke alltid like lett. Sjøl har jeg en skade i høyre hånd som gjør det enda litt vanskeligere. Har derfor vurdert forskjellige måter å gjøre håvinga enklere på, og dette er den beste løsningen så langt. Sikkert mange andre som har tenkt, og gjort, det samme, men her er iallfall min løsning.



Krykkehåndtaket er festet med gjennomgående skruer, lim og strips. Om du ikke har gamle krykker liggende, kan det være lurt å ringe nærmeste hjelpemiddelsentral e.l. Noe finnes også billig på internett. Verdt å prøve for den som måtte ha samme problem som meg!


1 kommentar:

  1. Morn mr fin patent. Hvis du i tillegg bruker en utløser på håvnettet oppe på håvstammen så slipper du slepende håvnett. Har mistet noen fine med flytende håvnett så jeg tenkte at en uløser på håvstammen er gunstig. Fungerer perfekt. Hånettet ligger langs stangen helt til jeg løfter fisken opp og da løser utløseren ut og fisken ligger i nettet. Kroker i håvnett er en klassisk måte å miste fiske på. Har forøvrig investert i en båt til å bruke på Drammenselva. Blir en kanonsesong der i år. Største laks på dorging i å er 22.2 kg. Du er velkommen til å delta Kr 300 i kort i døgnet. Bare slå tråden. Er på ferie fra 23 juni da jeg satser på kveite og laksefiske i nord trøndelag. Stå fin blogg

    SvarSlett